КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
5 КЛАС
І СЕМЕСТР
(16 тижнів по 2 години = 32 уроки)
№ п/п |
Дата проведення |
Тема та зміст уроку |
Вступ . Роль книжки в ІІІ тисячолітті
1 год. |
||
1 |
|
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної
особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки. |
Скарбниця народних казок
8 год. + 2 год. |
||
2 |
|
Казки народів світу: різновиди,
ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. |
3 |
|
Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми
дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. |
4 |
|
Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний
колорит японської казки. |
5 |
|
Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Знайомство зі
змістом казки. Уславлення образу митця в казці. |
6 |
|
Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Поетизація
мистецтва в казці. Національний колорит китайської казки. |
7 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Німецька народна казка
«Пані Метелиця». Значення
діяльності братів Я. і В.Грімм для розвитку європейської культури. Знайомство
зі змістом казки. |
8 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Німецька народна казка
«Пані Метелиця». Робота зі змістом
казки. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». |
9 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Німецька народна казка
«Пані Метелиця». Утвердження у
творі доброти, працьовитості, справедливості. |
10 |
|
Розвиток мовлення № 1 (У). Переказ уривку з
німецької народної казки «Пані Метелиця». |
11 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань
і компетентностей за темами
«Вступ», «Скарбниця народних казок» (різнорівневі завдання). |
Літературні казки світу
17 год. + 4 год. |
||
12 |
|
Літературна казка та її ознаки. Подібності й
відмінності від народної казки. |
13 |
|
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Сторінки життя і
творччості письменника. Знайомство зі змістом твору. |
14 |
|
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Знайомство зі
змістом твору. Боротьба добра і зла в казці. |
15 |
|
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Утвердження
дружби та вірності. |
16 |
|
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Перешкоди на
шляху Герди, її помічники. |
17 |
|
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Чарівний світ
твору. |
18 |
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка».
Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. |
19 |
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка».
Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. |
20 |
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка».
Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими
персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. |
21 |
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка».
Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й
милосердя. |
22 |
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка».
Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез
фольклорних і літературних елементів у творі. |
23 |
|
Роальд Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові
пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. |
24 |
|
Роальд Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. |
25 |
|
Роальд Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя. |
26 |
|
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна
фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші
родини. |
27 |
|
Роальд Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці. |
28 |
|
Роальд Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги,
відповідальності, морального вибору. |
29 |
|
Розвиток мовлення № 2 (П). Вади й небезпеки
сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна
фабрика». Мої поради героям казки. |
30 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань
і компетентностей за темою
«Літературні казки світу» (різнорівневі завдання). |
31 |
|
Додаткове читання № 1. Клайв Стейплз Льюїс «Хроніки Нарнії»
(«Лев, Чаклунка і Платтяна шафа»). |
32 |
|
Додаткове читання № 2. Клайв Стейплз
Льюїс «Хроніки Нарнії» («Лев, Чаклунка і Платтяна шафа»). |
Всього уроків за І семестр – 32
Серед них:
-
Розвитку мовлення (усно, письмово) – 2
-
Додаткового читання – 2
- Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей - 2
ІІ СЕМЕСТР
(19 тижнів по 2 години = 38 уроків)
№ п/п |
Дата проведення |
Тема та зміст уроку |
Слухаємо голоси природи
9
год. + 3 год. |
||
33 |
|
Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс «Про коника та
цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові
та дбайливого ставлення до довкілля. |
34 |
|
Урок виразного
декламування напам’ять. Джон Кітс «Про
коника та цвіркуна» |
35 |
|
Джозеф-Редьярд Кіплінг «Мауглі». Історія
хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта
Мауглі. |
36 |
|
Джозеф-Редьярд
Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів
персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
37 |
|
Джозеф-Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів
і цінності людського життя. |
38 |
|
Джозеф-Редьярд
Кіплінг «Мауглі». Ідея відповідальності людини за
природний світ. |
39 |
|
Ернест
Сетон-Томпсон «Лобо». Авторські
спостереження за світом природи. |
40 |
|
Ернест
Сетон-Томпсон «Лобо». Образи
тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. |
41 |
|
Ернест
Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження
любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
42 |
|
Ернест
Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження
любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
43 |
|
Розвиток мовлення № 1 (У). Створення
розповіді про головного героя твору Лобо. |
44 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань
і компетентностей за темою
«Слухаємо голоси природи» (різнорівневі завдання). |
Сила творчої уяви
10
год. |
||
45 |
|
Ернст-Теодор-Амадей
Гофман «Лускунчик і
Мишачий король». Робота над
змістом. Реальний світ і вигадка в казці. |
46 |
|
Ернст-Теодор-Амадей
Гофман «Лускунчик і Мишачий король».
Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва
добра і зла. |
47 |
|
Ернст-Теодор-Амадей
Гофман «Лускунчик і Мишачий король».
Символічний образ ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. |
48 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий
король». Ідеї добра, людяності, любові. |
49 |
|
Ернст-Теодор-Амадей
Гофман «Лускунчик і Мишачий король».
Значення мрії в житті людини. |
50 |
|
Елеонор Портер
«Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм
Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. |
51 |
|
Елеонор Портер
«Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Творча фантазія головної
героїні. Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. |
52 |
|
Елеонор Портер
«Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Зміни у внутрішньому світі й
житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. Ідея відчуття радості
життя, що змінює світ на краще. |
53 |
|
Елеонор Портер
«Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Ідея радості життя, що змінює
світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
54 |
|
Елеонор Портер
«Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Художні засоби розкриття образу
Полліанни. |
У вирі захопливих пригод
11 год. + 4 год. |
||
55 |
|
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ
дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. |
56 |
|
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Том
Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. |
57 |
|
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Мрії
Тома, його витівки, бажання самоствердитися. |
58 |
|
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Сміливість
і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити
довколишній світ цікавішим і людянішим. |
59 |
|
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Сміливість
і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити
довколишній світ цікавішим і людянішим. |
60 |
|
Розвиток мовлення № 2 (П). Сміливість і
заповзятість Тома Соєра / Полліанни та їхніх друзів, прагнення зробити
довколишній світ людянішим і цікавішим. Лист Томові Соєру / Лист Полліанні. |
61 |
|
Туве Янсон
«Комета прилітає». Чарівність
художнього світу твору. |
62 |
|
Туве Янсон
«Комета прилітає». Казкові
персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
63 |
|
Туве
Янсон «Комета прилітає». Казкові
персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
64 |
|
Туве
Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. |
65 |
|
Туве
Янсон «Капелюх чарівника». Казкові персонажі, утілення в них
ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
66 |
|
Туве
Янсон «Капелюх чарівника». Казкові персонажі, утілення в них ідей
доброти, щирості, сімейних цінностей. |
67 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань
і компетентностей за темами «Сила
творчої уяви», «У вирі захопливих подій» (різнорівневі завдання). |
68 |
|
Додаткове читання № 1. Джеремі Стронг «Гармидер у школі». |
69 |
|
Додаткове читання № 2. Джеремі Стронг
«Гармидер у школі». |
Підсумки
1 год. |
||
70 |
|
Художні твори
класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми,
ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої / героїні. Ознаки
окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш
та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про
сучасні медіатексти за прочитаними творами. |
Всього уроків за ІІ семестр – 38
Серед них:
-
Розвитку мовлення (усно, письмово) – 2
-
Додаткового читання – 2
- Виразного декламування напам’ять - 1
- Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей - 2
6 КЛАС
№ п/п |
Дата проведення |
Тема та зміст уроку |
Вступ |
||
1 |
|
Література як вид
мистецтва. Специфічні ознаки різних видів мистецтва. |
2 |
|
Художній образ. Початкові поняття про традиційний образ, вічний образ. Вічні
образи в літературі й мистецтві. |
Міфи
народів світу |
||
3 |
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову
світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи
в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних
народів. |
4 |
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу
Прометея, його самопожертва заради людей. |
5 |
|
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й
мужності, що покликані на боротьбу зі злом. |
6 |
|
Уславлення
винахідливості та людського розуму у міфі «Дедал та Ікар». Пояснення природних явищ у міфі «Деметра
і Персефона». |
7 |
|
Зображення сили
кохання у міфах «Пігмаліон і Галатея», «Орфей і Еврідіка».
|
8 |
|
Розвиток мовлення № 1 (У). Кого у сучасному
житті називають нарцисом? (за грецьким міфом «Нарцис»). |
9 |
|
Індійські міфи. Творення світу.
Про створення ночі. |
10 |
|
Єгипетські міфи. Як Тефнут
покинула Єгипет. |
11 |
|
Контрольна робота № 1. Міфи народів
світу. |
Мудрість
байки |
||
12 |
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої
будови, повчальний зміст. |
13 |
|
Езоп. «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Поєднання
конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей
(працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в
алегоричних образах. Мораль бойок Езопа. |
14 |
|
Жан де Лафонтен (1621-1695). «Зачумлені звірі». Новаторство Ж.де
Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні
образи твору. |
15 |
|
Розвиток мовлення № 2 (П). Складання власної
байки. |
Пригоди
і фантастика |
||
16 |
|
Жуль Верн (1828-1905). «П’ятнадцятирічний
капітан». Тема духовного випробування людини в романі. |
17 |
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік
Сенд і його друзі. |
18 |
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. |
19 |
|
Велич науки і знань у творі. Опис природи. |
20 |
|
Контрольна робота № 2. Твір.
«Сторінками щоденника Діка Сенда, п’ятнадцятирічного капітана «Пілігрима»». |
21 |
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож
Скруджа у часі й просторі. |
22 |
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
23 |
|
Сюжет і композиція повісті. |
24 |
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
25 |
|
Микола
Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції
і звичаї у творі. |
26 |
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
27 |
|
Реальне та фантастичне у повісті. |
28 |
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.;
різдвяні символи; елементи казки) у творі М.В. Гоголя. |
29 |
|
Позакласне читання № 1. Кріс Ван Олсбург «Полярний експрес». Зворушлива історія
про дитячу віру в диво. |
30 |
|
Позакласне читання № 2. Кріс Ван Олсбург «Полярний експрес». Авторські
ілюстрації. Втілення сюжету книги на кіноекрані. |
31 |
|
Контрольна робота № 3. Пригоди і
фантастика. |
32 |
|
Підсумковий урок за
І семестр. Втілення сюжетів вивчених творів у
кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. |
Людські
стосунки |
||
33 |
|
Джек Лондон (1876-1916). «Жага
до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
34 |
|
Сила людського характеру в
екстремальній ситуації. Характеристика героїв оповідання. |
35 |
|
Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання «Жага до
життя». |
36 |
|
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
37 |
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
38 |
|
Складні
випробування та їх роль у формуванні
характеру підлітка. |
39 |
|
Образ
дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
40 |
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921). В.Г.Короленко і
Україна. Музей В.Г.Короленка в Полтаві. |
41 |
|
Пошук головним героєм повісті «Сліпий
музикант», Петром Попельським, свого місця у світі. Роль мистецтва у долі
героя. |
42 |
|
Петро Попельський і Евеліна. Шлях до щастя героїв повісті. |
43 |
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших. |
44 |
|
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
45 |
|
Контрольна робота № 4. Людські
стосунки. |
Поетичне
бачення світу |
||
46 |
|
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку.
Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і
широта художнього змісту хайку. |
47 |
|
Урок виразного читання напам’ять хайку. Зображення станів
природи в ліриці М.Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
48 |
|
Розвиток мовлення № 3 (П). Створення власних
хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій. |
49 |
|
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє
серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р.Бернса.
Антитеза (рідний край – чужина). |
50 |
|
Урок виразного читання напам’ять поезії Р.Бернса
«Моє серце в верховині». Ліричний герой. Елементи
фольклору у творі. |
51 |
|
Джанні
Родарі (192-1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття
ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його
відкриття. |
52 |
|
Розвиток мовлення № 4 (У). Проєкт «Вивчай
світ – рекламуй Україну» (створення туристичних листівок про визначні місця
рідного краю). |
Образ
майбутнього в літературі |
||
53 |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). «Усмішка». Тривога за руйнування
духовних цінностей в оповіданні. |
54 |
|
Образ Тома, його динаміка. |
55 |
|
Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
56 |
|
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах
думок». Утвердження сили людської думки у творі. |
57 |
|
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини
та людства. |
58 |
|
Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
59 |
|
Контрольна робота № 5. Образ
майбутнього в літературі. |
Сучасна
література. Зростання і взаємини зі світом |
||
60 |
|
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907-2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість
письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у
творчості А.Ліндгрен. |
61 |
|
Реальне і фантастичне у казковій повісті А.Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи
головних героїв. |
62 |
|
Моральні цінності у повісті. Перемога добра над злом. |
63 |
|
Міхаель Енде (1929-1995). «Джим
Ґудзик і машиніст Лукас». Утвердження моральних цінностей людини у творі. |
64 |
|
Фантастична країна Усландія та її мешканці. |
65 |
|
Позакласне читання № 3. Джоан Роулінг «Гаррі Поттер і філософський камінь». Мандрівка у чарівний світ романів про
Гаррі Поттера. |
66 |
|
Позакласне читання № 4. Джоан Роулінг «Гаррі Поттер і філософський камінь». Моральні цінності, що стверджуються у
творі. Гаррі Поттер та його друзі. |
67 |
|
Контрольна робота № 6. Твір.
«Лист до улюбленого літературного героя».
|
Підсумки
|
||
68 |
|
Роль художньої
літератури в житті сучасної людини. Презентація книги, що найбільш вразила. |
69 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр. |
70 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
7 КЛАС
№ п/п |
Дата проведення |
Тема та зміст уроку |
Вступ |
||
1 |
|
Оригінал і переклад. Види перекладів,
специфіка художнього перекладу. |
2 |
|
Переклад і
переспів. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього
перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. |
Жанр балади у європейських літературах |
||
3 |
|
Балада як жанр
фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. |
4 |
|
Фольклорні балади. «Король Лір і
його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
5 |
|
«Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна
Гуда. |
6 |
|
«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння
народові. |
7 |
|
Розвиток мовлення № 1 (У). Втілення образів
фольклорних балад в різних видах мистецтва (живопис, музика, мультиплікація,
кіно тощо). |
8 |
|
Літературні балади. Йоганн Крістоф
Фрідріх Шіллер (1759-1805). «Рукавичка».
Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність,
відвага, людська гідність. |
9 |
|
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до
батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича. Символічні образи, елементи
фольклору у творі. |
10 |
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок».
Основний конфлікт балади. Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму
в захисті національних цінностей. Символіка твору. |
11 |
|
Контрольна робота № 1. Вступ. Жанр
балади в європейських літературах. |
Історичне
минуле в літературі |
||
12 |
|
Вальтер Скотт (1771-1832) – засновник історичного роману. Історія і
художній вимисел у романі «Айвенго». |
13 |
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення
образу. |
14 |
|
Зіткнення добра, краси й справедливості з жорстокістю і підступністю.
Образи Бріана де Буагільбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі,
Ровени, Ребекки. |
15 |
|
Розвиток мовлення № 2 (П). Порівняльна характеристика жіночих образів
роману. |
16 |
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і
гумор. |
17 |
|
Друга світова війна у європейській поезії. К.І.Галчинський «Лист із полону», «Пісня про солдатів з
Вестерплятте». |
18 |
|
А.Маргул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І.Вайсглас «Круки». |
19 |
|
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. Ерік-Емманюель Шмітт «Дитя Ноя». |
20 |
|
Доля дітей у період Другої світової війни. |
21 |
|
Духовний подвиг священника Понса, його турбота про дітей. |
22 |
|
Тема культури у творі. Біблійні мотиви. |
23 |
|
Контрольна робота № 2. Історичне минуле
в літературі. |
Духовне
випробування людини |
||
24 |
|
Джеймс Олдрідж (1918-2015). «Останній дюйм». Символічність назви
оповідання. Проблема взаємин між батьками й дітьми. Утвердження сімейних
цінностей. |
25 |
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні
можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до
порозуміння. |
26 |
|
Контрольна робота № 3. Твір. «Чи варто боротися за останній дюйм?
(Лист-сповідь)». |
27 |
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід».
Протистояння і примирення Сходу й Заходу в творі. Ідеї миру і дружби.
Антитези. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). |
28 |
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші «Якщо…». Сюжет і композиція вірша,
художні особливості, провідна ідея. |
29 |
|
Урок виразного читання напам’ять поезії Р.Кіплінга
«Якщо». Варіанти перекладу оригінального твору різними авторами. |
30 |
|
Позакласне читання № 1. Луїза Мей Олкотт «Маленькі жінки». Автобіографічна
основа роману. |
31 |
|
Позакласне читання № 2. Луїза Мей Олкотт «Маленькі жінки». Становлення
особистості як провідна ідея твору. |
32 |
|
Підсумковий урок за
І семестр. Втілення сюжетів вивчених творів у
кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. |
Дружба
і кохання |
||
33 |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар (1524-1585). «До
того, як любов у світ прийшла». |
34 |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Роберт Бернс (1759-1796).
«Моя любов». |
35 |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Генріх Гейне (1797-1856).
«Коли настав чудовий май». |
36 |
|
Урок виразного читання напам’ять поезій Р.Бернса «Моя
любов», Г.Гейне «Коли настав чудовий май». Поетизація
високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину. |
37 |
|
Ульф Старк (1944-2017). «Маленька
книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого. |
38 |
|
Зображення
світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість). |
39 |
|
Родинні та шкільні стосунки у творі. |
40 |
|
Ідеї
підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально
встояти в скрутних обставинах. |
41 |
|
Контрольна робота № 4. Дружба і кохання. |
Літературний
детектив |
||
42 |
|
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е.А.По –
засновник жанру детективу у світовій літературі. |
43 |
|
Е.А.По (1809-1849). Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». |
44 |
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її
художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги,
таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера,
оповідача. |
45 |
|
Артур Конан Дойл (1859-1930) –
відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах.
Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
46 |
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в
оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність
«дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили
інтелекту і моральних якостей. |
47 |
|
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом
створення атмосфери таємничості. |
48 |
|
Розвиток мовлення № 3 (У). Втілення образів
Шерлока Холмса та Доктора Ватсона в кінематографі. |
49 |
|
Контрольна робота № 5. Літературний детектив |
Світова
новела |
||
50 |
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. Майстер
новели О.Генрі (1862-1910). |
51 |
|
Моральні цінності в новелі «Дари
волхвів». Біблійні мотиви у творі («Поклоніння волхвів»), художні деталі.
|
52 |
|
Новела «Останній листок» –
гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. |
53 |
|
Образи Сью та Джонсі, їхня динаміка. Специфіка розкриття образу Бермана. |
54 |
|
Розвиток мовлення № 4 (П). Літературний
фанфік «Розповіді старого мольберта». |
55 |
|
Рюноске Акутагава (1892-1927) –
майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
56 |
|
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда,
Кандата). |
57 |
|
Контрольна робота № 6. Світова новела |
Сучасна
література. Я і світ |
||
58 |
|
Корнелія Функе (нар. 1958 р.).
Провідні мотиви літературної творчості. «Чорнильна трилогія». |
59 |
|
Тема «оживлення» книги у творі «Чорнильне
серце». Поєднання уявного і реального світів. |
60 |
|
Образ Мегі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне
випробування. |
61 |
|
Дружба – запорука перемоги добра над злом. Духовне багатство персонажів
«Чорнильної трилогії». |
62 |
|
Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Поєднання
елементів казки та детективу у творі. |
63 |
|
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. |
64 |
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
65 |
|
Позакласне читання № 3. Айзек Азімов «Фах». Роздуми про
майбутнє людини й людства. Розуміння сутності культури й освіти, призначення
людини в сучасному світі. |
66 |
|
Позакласне читання № 4. Айзек Азімов «Фах». Образ Джорджа
Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних
цінностей. |
67 |
|
Контрольна робота № 7. «Мій улюблений
герой сучасної світової дитячої літератури». |
Підсумки
|
||
68 |
|
Роль художньої
літератури в житті сучасної людини. Презентація книги, що найбільш вразила. |
69 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр. |
70 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
8 КЛАС
№ п/п |
Дата проведення |
Тема та зміст уроку |
Вступ |
||
1 |
|
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні
характерні ознаки. Літературний процес. |
2 |
|
Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в
різних країнах. |
Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури |
||
3 |
|
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з
них. Веди як пам’ятка
індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. (огляд). |
4 |
|
Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи
та ін.) Космогонічні міфи Вед. |
5 |
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської.
Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. |
6 |
|
Старий Заповіт («Створення світу», «Соломонів суд», «10
заповідей»). Ключові ідеї та образи Старого
заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
7 |
|
Новий Заповіт («Притча про сіяча», «Притча про блудного
сина»). Ключові ідеї та
образи Нового заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і
образів. |
8 |
|
Коран – головна книга ісламу (огляд). Побудова Корану,
охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
9 |
|
Контрольна робота № 1. Вступ. Священні
книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури. |
Античність
|
||
10 |
|
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри
античної літератури. Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких
міфів. |
11 |
|
Відображення історичних подій у міфах троянського циклу: «Паріс викрадає Єлену», «Облога
Трої», «Троянський кінь». Ключові
образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату,
троянський кінь та ін.). |
12 |
|
Гомер та його значення в історії розвитку європейських
літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» («Двобій Ахілла і
Гектора», «Пріам у Ахілла»).
Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис. |
13 |
|
Розвиток мовлення № 1 (П). Порівняльна
характеристика літературних героїв. Образи Ахілла і Гектора. |
14 |
|
Види лірики в давній Греції й
особливості їх розвитку. Тіртей (VІІ ст. до н.е.). «Добре
вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал
героя. Авторська позиція. |
15 |
|
Сапфо (VІІ-VІ ст. до н.е.). «До
Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до
Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і
переживань. |
16 |
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному
суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія. |
17 |
|
Есхіл (бл. 525-бл. 456 рр. до н.е.). Ідеї служіння,
самопожертви, свободи у трагедії «Прометей
закутий». «Дари» Прометея людству. Значення творчості Есхіла для розвитку
європейської драми і театру. |
18 |
|
Публій Вергілій Марон (70-19 рр. до
н.е.). «Енеїда» (огляд). Зв’язок
твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння,
утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. |
19 |
|
Квінт Горацій Флакк (65-8 рр. до
н.е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник
стоїть»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ
вічної поезії. Розуміння автором значення свого доробку. |
20 |
|
Публій Овідій Назон (43 р. до
н.е.-бл. 18 р. н.е.). Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця
з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» (ІV, 10)). |
21 |
|
Контрольна робота № 2. Античність. |
Середньовіччя
|
||
22 |
|
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі. Особливості розвитку
китайської лірики епохи Тан. Лі Бо
(701-762). «Печаль на яшмовому ганку»,
«Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив
даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси
природи і духовного життя. |
23 |
|
Ду Фу (712-770). «Пісня
про хліб і шовк», «Весняний краєвид». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною
реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи,
символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і
природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину. |
24 |
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні
представники. Омар Хайям (бл.
1048-після 1122). Рубаї. Основні
теми й мотиви творчості Омара Хайяма. |
25 |
|
Урок виразного читання напам’ять рубаї О.Хайяма. Лаконізм і
місткість жанру рубаї. |
26 |
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне
розмаїття. «Пісня про Роланда» (Х
ст.). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних
подій. |
27 |
|
Розвиток
мовлення № 2
(У).
Патріотичні ідеї в
«Пісні про Роланда». Порівняльна характеристика героїв епосу. |
28 |
|
Контрольна робота № 3. Твір. «Роланд – ідеал лицаря епохи середньовіччя» |
29 |
|
Аліг’єрі Данте (1265-1321) як
ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження.
Загальна характеристика його творчості. Сонет
11 («В своїх очах вона несе кохання…»). |
30 |
|
Позакласне читання № 1. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як
філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. |
31 |
|
Позакласне читання № 2. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Втілення
прагнення до високої мети в образі чайки Джонатан. |
32 |
|
Підсумковий урок за
І семестр. Втілення сюжетів вивчених творів у
кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. |
Відродження
|
||
33 |
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності.
Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
34 |
|
Франческо Петрарка (1304-1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в
сонетах Ф.Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Втілення гуманістичних
ідеалів у поезії митця. |
35 |
|
Урок виразного читання напам’ять сонетів
Ф.Петрарки (на вибір). Структура сонетів Петрарки. |
36 |
|
Вільям Шекспір (1564-1616).
Роль В.Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового
мистецтва. Шекспірівське
питання. |
37 |
|
Сонети № 66, 116, 130. Основні теми
сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення
внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили
почуттів та ін.). |
38 |
|
Урок виразного читання напам’ять сонетів
В.Шекспіра (на вибір). Художні особливості сонетів В.Шекспіра. |
39 |
|
Розвиток мовлення № 3 (П). Порівняння
образів героїнь сонетів Ф. Петрарки та В.Шекспіра, художніх засобів створення
жіночих образів. |
40 |
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта»
В.Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. |
41 |
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання
на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). |
42 |
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. |
43 |
|
Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних
поколінь. |
44 |
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» І частина (огляд).
Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний
характер. Особливості сюжету і композиції твору. |
45 |
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості
реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство». |
46 |
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких втілено високу мрію і
прагматизм. Популярність вічних образів. |
47 |
|
Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. |
48 |
|
Контрольна робота № 4. Відродження. |
Бароко
і класицизм |
||
49 |
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві.
Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). |
50 |
|
Із лірики європейського бароко. Луїс
де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник».
Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання
людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя.
Символіка твору. Образ ліричного героя. |
51 |
|
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму.
Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
52 |
|
Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє
новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове
театральне мистецтво. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». |
53 |
|
«Міщанин-шляхтич». Тематика і
проблематика твору, його загальнолюдське значення. |
54 |
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня
Дорімена, Клеонт та ін.). |
55 |
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). |
56 |
|
Контрольна робота № 5. Твір. «Бути шляхтичем
непросто!» (лист-сповідь одного пана). |
Література ХХ-ХХІ ст. У пошуках себе і високого польоту |
||
57 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944) «Маленький
принц». Людські взаємини, моральні цінності в творі. |
58 |
|
Художні образи-символи казки-притчі «Маленький принц». |
59 |
|
Філософський
зміст твору «Маленький принц». |
60 |
|
Розвиток мовлення № 4 (У). Добре бачить тільки серце, найголовнішого
очима не побачиш. Великі уроки Маленького принца. |
61 |
|
Барбара Космовська (нар. 1958).
Художній світ Б.Космовської. «Буба»,
«Буба: Мертвий сезон». |
62 |
|
Батьки – діти, діди – онуки. Проблематика роману Б.Космовської. |
63 |
|
Ідея поваги й любові до людини та сімейні цінності у творі. |
64 |
|
Урок-роздум. Яке ж воно, життя підлітків: щасливе й безтурботне чи
складне і проблемне? |
65 |
|
Позакласне читання № 3. Сью Таунсенд «Таємний щоденник Адріана Моула». Образ молодої людини, її становлення, стосунків зі
світом та психологічні проблеми в циклі творів про Андріана Моула. |
66 |
|
Позакласне читання № 4. Сью Таунсенд «Таємний щоденник Адріана Моула». Еволюція
головного героя, формування характеру й цінностей. Авторська іронія. Жанр
щоденника. |
67 |
|
Контрольна робота № 6. Література ХХ-ХІ
ст. У пошуках себе і високого польоту. |
Підсумки |
||
68 |
|
Роль художньої
літератури в житті сучасної людини. Презентація книги, що найбільш вразила. |
69 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр. |
70 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
9 КЛАС
№ п/п |
Дата проведення |
Тема та зміст уроку |
Вступ |
||
1 |
|
Літературні жанри і стилі як органічні елементи культури.
Перехідні явища в літературі. |
2 |
|
Специфіка жанрів
у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.).
Розмаїття індивідуальних стилів митців. |
Просвітництво |
||
3 |
|
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на
літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм,
просвітницький реалізм, сентименталізм). |
4 |
|
Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. |
5 |
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
6 |
|
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і
соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).
Езопова мова. |
7 |
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). Роль Й.В.Ґете
в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
8 |
|
Розвиток мовлення № 1 (У). Порівняння
перекладів поезії Й.В.Ґете «Вільшаний
король». |
9 |
|
Ідея кохання й щастя у поезії «Травнева
пісня», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів
персонажів у поезії «Прометей».
Образ Прометея |
10 |
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805).
Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості». |
11 |
|
Урок виразного читання напам’ять оди Ф.Шиллера «До
радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. |
12 |
|
Контрольна робота № 1. Вступ.
Просвітництво. |
Романтизм |
||
13 |
|
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні
ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних
країнах. |
14 |
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Книга
пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…»,
«Коли розлучаються двоє…»). Особливості композиції збірки, образ
ліричного героя, фольклорні елементи. |
15 |
|
Урок виразного читання напам’ять вірша Г.Гейне «Не
знаю, що стало зо мною…». Втілення високого почуття кохання у віршах митця. |
16 |
|
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788-1824). Протиставлення
мрій і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух
як ніч…». |
17 |
|
Українська тема в
поемі «Мазепа». |
18 |
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення
образу, динаміка образу та ін.). |
19 |
|
Нові обрії
європейського роману. Шарлотта Бронте
(1816-1855). «Джейн Ейр». Історія
сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. |
20 |
|
Романтичні
мрії Джейн Ейр і сувора реальність. |
21 |
|
Тема
кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). |
22 |
|
Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі. |
23 |
|
Контрольна робота № 2. Твір. «Тільки в коханні людина красива» (за романом Ш.Бронте «Джейн Ейр»). |
24 |
|
Віктор Гюго (1802-1885). «Собор
Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. |
25 |
|
Провідні
теми й проблеми роману. Особливості побудови сюжету і композиції. |
26 |
|
Поетизація почуття кохання. Образи персонажів
(Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі. |
27 |
|
Образ собору в романі. Символіка твору. |
28 |
|
Розвиток мовлення № 2 (П). «Життя прожить –
не поле перейти». Складання порад героям роману В.Гюго «Собор Паризької
Богоматері». |
29 |
|
Позакласне читання № 1. Джейн Остін «Гордість і упередження». Роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII – XIX ст. |
30 |
|
Позакласне читання № 2. Джейн Остін «Гордість і упередження». Тема кохання у
творі (Елізабет Беннет – містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінглі). |
31 |
|
Контрольна робота № 3. Романтизм. |
32 |
|
Підсумковий урок за
І семестр. Втілення сюжетів вивчених творів у
кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. |
Реалізм |
||
33 |
|
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки
реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з іншими напрямами ХІХ
ін. (романтизмом, натуралізмом). |
34 |
|
Оноре де Бальзак (1799-1850).
Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. Бальзак і
Україна. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і
проблематика, образи. |
35 |
|
Повість «Гобсек» у структурі
«Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у
розповіді»). |
36 |
|
Багатогранність образу Гобсека, засоби його створення (портрет,
психологічна деталь, філософське ставлення до життя, вчинки та ін.). |
37 |
|
Зіставлення образів Фанні Мальво й
Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. |
38 |
|
Розвиток мовлення № 3 (У). Влада золота та
її філософія у повісті Бальзака «Гобсек». |
39 |
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852).
Петербурзький етап життя і творчості письменника. Гоголь і Україна. Таємниці
Гоголя. |
40 |
|
«Ревізор». Творча історія п’єси. Образи героїв твору. |
41 |
|
Образ Хлєстакова та його динаміка. Специфіка художнього конфлікту й жанру
п’єси. Засоби комічного у творі. |
42 |
|
Цикл петербурзьких повістей:
основні теми та проблеми. Побутовий,
психологічний і філософський плани повісті «Шинель». |
43 |
|
Особливості сюжету й композиції твору. Образ Башмачкіна та засоби його
створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). |
44 |
|
Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі.
Тема «маленької людини». |
45 |
|
Контрольна робота № 4. Реалізм |
Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст. |
||
46 |
|
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця ХІХ – початку ХХ
ст. Генрік Ібсен (1828-1906). Роль Г.Ібсена в розвитку світової
драматургії, його новаторство. |
47 |
|
«Ляльковий дім» як
соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток
сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). |
48 |
|
Композиція п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість
фіналу. |
49 |
|
Суперечливий образ Нори – головної
героїні п’єси. Неоднозначність її вчинків. |
50 |
|
Розвиток мовлення № 4 (П). «Яким я уявляю
подальше життя Нори Хельмер». |
51 |
|
Бернард Шоу (1856-1950) – один із засновників
«нової драми». Особливості світогляду письменника. Специфіка втілення
античного міфу в п’єсі «Пігмаліон» |
52 |
|
Динаміка образу
Елізи Дулітл. Шлях героїні від малопривабливої квітникарки-кокні до чарівної
леді. |
53 |
|
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження
національної культури, розвитку мови. |
54 |
|
Втілення сюжету
п’єси Б.Шоу у різних видах мистецтва (кіно, театр, живопис, музика та ін.). |
55 |
|
Контрольна робота № 5. Твір. «Від квіткарки до леді (лист-сповідь Елізи
Дулітл)» (за п’єсою Б.Шоу «Пігмаліон»). |
Література ХХ-ХХІ ст. Життя, історія, культура |
||
56 |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920-2012).
Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «4510 за Фаренгейтом». |
57 |
|
Тема знецінення
культури. Дискусія «Чи можливий світ без книжок?» |
58 |
|
Провідні мотиви
твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
59 |
|
Натовп і влада. Маніпуляція людською свідомістю. |
60 |
|
Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. Еволюція образу
Гая Монтега. |
61 |
|
Ерік Вольф Сігел (1937-2010). «Історія одного кохання». Особливості
сюжету й композиції повісті. |
62 |
|
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до
дочки бідного італійського емігранта. Світи
головних героїв твору. |
63 |
|
Конфлікт поколінь або діалоги з батьками у повісті Е.Сігела. |
64 |
|
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. |
65 |
|
Позакласне читання № 3. Хосе Рівера, Тім Салліван «Листи
до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г.Вінік). Взаємодія сучасної літератури та інших видів мистецтва. Розвиток жанру
кіноповісті. |
66 |
|
Позакласне читання № 4. Хосе Рівера, Тім Салліван «Листи
до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г.Вінік). Історія кохання, пронесеного через усе життя. |
67 |
|
Контрольна робота № 6. Література
ХХ-ХХІ ст. Життя, історія, культура. |
Підсумки |
||
68 |
|
Роль художньої
літератури в житті сучасної людини. Презентація книги, що найбільш вразила. |
69 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр. |
70 |
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
Немає коментарів:
Дописати коментар