вівторок

Данський художник зобразив на фасаді будинку величезну книжкову полицю, де розмістив улюблені книги його мешканців


 

Якщо вуличні художники вишукують покинуті будівлі та старі поїзди як мольберти для своєї незвичайної творчості, то данський вуличний митець Ян Іс де Ман обрав інший шлях – він своїми творами поєднує місцеві спільноти людей. Його мета – створення таких проектів, де «кожен може себе проявити», до створення яких він активно залучає своїх знайомих. Найсвіжіша робота Яна – химерна 3-ярусна книжкова полиця – зорова ілюзія на стіні одного з будинків у місті Утрехт (Нідерланди). В роботі йому допомагали друг, теж вуличний художник Деф Фід (з котрим працювали ще над одним муралом) та співвласник місцевого тату-салону.


Ян розповів, що ідею для створення цієї краси подало саме життя. «Я прекрасно знаю мешканців першого поверху. Вони давно хотіли, щоби я щось для них намалював, просили вигадати дещо чудове для цілого кварталу. Спочатку я планував зобразити великого смайла, що усміхався, величезного: люди, побачивши таке зображення, стануть ще щасливішими. Однак ця ідея була дуже простою, не досконалою».


Оглянувши матеріал для роботи вуличний художник зупинив свій вибір на оптичній ілюзії – «візуальному мистецтві, яке використовують особливо для зорового обману, щоб зображений предмет сприймався як тривимірний». Автор розповідає: «Я вивчив розміри будинку, місце його розташування, і тут мене осяяло – а чому б не зобразити гігантську книжкову полицю? Люблю створювати ілюзії на стінах та викликати усмішки на обличчях людей і ця ідейка (як я потім зрозумів) поєднає ці два прагнення».


Частиною проекту було залучення мешканців будинку до мистецького процесу. «Ми розпитали людей про їх улюблені книги і так нам вдалося поєднати 8 різних мов та культур в одній роботі. Усім знайшлося місце – кожній особі, віку, культурі та мові. Єдине правило, яке я запровадив – без політичної чи релігійної літератури. Окрім цих видів приймалися усі книги».


Митці працювали весь тиждень без упину, щоби перенести план книжкової полиці на стіну житлового будинку. Хлопцям вдалося поєднати свій задум із бажаннями мешканців будівлі. Коли мурал довершили, він став не лише мистецьким джерелом об’єднання сусідів, але й зупинкою перехожих для чудового селфі.


Немає коментарів:

Дописати коментар